stop burning bridges

jag har varit inaktiv, men kommer updaten.

igår (torsdag) var jag på stan en stund med maria och ella. mcdonald's som vanligt (marias hem). sen kom jag på den briljanta idén att vi skulle ta passfoton i en såndär automat. haha, jag dör av skratt när jag tänker på bilderna. sen hände massa grejs. ella klädde av sig naken och jag kunde inte få upp den för att nämna något. (haha, internt). i alla fall, det blev lite mer stan och sen syrrans konsert på risbergska. det luktar där, men konserten var bra fast lång och det var nästan precis att jag inte hann äta en calzone som väntade på mig och sen se ema. men såklart så hann jag precis. ema galan var superbra! jag gillade verkligen alla katys klädombyten. speciellt den där klänningen som såg ut som en karusell som hon snurrade på. haha. grymt söt är hon - och hon vann new act! travis var bäst som vanligt och man fick även se en glimt av killarna i panic at the disco och fall out boy. på kvällen gick även jay leno. men det var så sent och jag var så trött så jag satte inspelning på reprisen imorse, men tyvärr så fick allt plats utom den delen då fall out boy uppträdde. typiskt. jag kollade på youtube så jag har endå sett det och det var, suprise, suprise - bäst.

idag har varit en superbra dag. seriöst. det var skitlängesen jag var så glad. här har ni alla anledningar:
- skrattade typ grymt mycket idag med tjejerna i skolan. de är bäst. carro, karin & ellen måste sova hos mig nångång!
- vi blev bästa skolan i länet på nutidsorienteringen (som vanligt) haha.
- vi vann klasskampen. (hahah, lame anledning men still, klasskampen är det där då vi bakade för att samla in pengar åt världens barn. då jag var på radio) vi samlade in drygt 10.000 kronor till välgörenhet. damn va bra! (y'
- jag fick MVGMVGMVG på mitt togoarbete! shit va oväntat det var. (man fick ett betyg i so, ett i svenska och ett på muntliga redovisningen)
- lydia ska sjunga finaste låten på julkonserten och jag skulle inte kunna vara mer glad för hennes skull. det kommer bli så bäst!
- ellen ska också sjunga på konserten, men tre andra killar och någon mer tjej. haha, jag brukar inte bli så glad för alla andra men jag och ellen hoppade bokstavligt upp och ner.
- det är bara 39 dagar kvar till folie à deux.
- och så ser jag grymt fram emot julkonserten. jag vill inte sluta nian. vi har ju det roligast tillsammans!

det massor med fler i min klass som ska sjunga solo på conventum (mathilda, emma, pauline, linnéa..) och det kommer bli bäst. såklart så skulle det vara roligt att sjunga solo själv. men jag har inget emot att dessa grymma personer ska sjunga. de är verkligen klassens bästa och de förtjänar det verkligen. jag skulle aldrig kunna mäta mig med dem.

föresten så går det bra i skolan nu. jag fattar no'n. jag är chockad. till nästa vecka är det två franska saker (muntlig text & frågeord) och matteläxa. och alldeles snart är det temavecka (inga lektioner alls, bara sjunga!)

btw: saker att kolla på youtube:
-australensisk accent
-obamas & mccains tacktal

häromdagen så tog jag mig tid att kolla egenom en av många gymnasiebroshyrer jag har fått i posten. man kunde göra en test om vilket yrke man skulle passa bäst som genom att svara på några enkla frågor om sina fritidsintressen och sina vänner. och jag blev tydligen vårdare (?!) men det skiter jag i utan jag blev helt tagen av estet sidan. de hade gjort en kort intervju med en kille och han skulle tydligen ta naturvetenskap b och matte c som iv val kursen så att han hade precis lika stor högskolebehörighet som någon som gick sam. han skulle kanske senare bli ljustekniker, vilket verkar grymt, så jag är taggad på musikestet på karolinska. man kan även bli massor med andra roliga yrken som, redigerare, pr-konsult, producent och musikalartist. musikestet - here i come!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0